fredag 20. mai 2011

Elefanten Babar...

...eller, det er vel snarere den yngre garde Babar
som har flyttet inn i den rødmalte settekassen min.

Lurer på hvorfor det var illustrasjonen fra klasserommet
som appellerte sterkest:D Er man kan hende litt yrkesskadet?

Her er det i alle fall liv og røre og engasjerte elefant-elever! 

Jeg hadde ikke "råd" til å klippe i selve boka,
så jeg kopierte bildet over på et litt stive ark.
De mønstrete papirene ble med hjem fra Køben,
 noe fra "Tiger" og noe fra "Søstrene Grene".
Disse var ganske tynne og umedgjørlige,
men da jeg kom på idèen med å lime dem opp på litt tykkere papir,
 gikk det som smurt å få dem på plass.
(Alt papiret er montert med dobbeltsidig tape.)

 Settekassen er laget av tre,
så rommene hadde litt individuelle størrelser:)
Selv om jeg gjorde mitt beste for å tilpasse papirbitene,
er det ikke alle som tåler makrolinsa like godt:)
Her er i alle fall min versjon.

Dette med å male og dekorere settekasser
har jeg sett mange steder og i mange blogger. 
Skal tro hvem som gjorde det først? 

  

2 kommentarer:

  1. Den ble utrolig flott. Du trenger ikke "sette" noe i kassa. Den er jo en dekorasjon i seg selv.
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. Jeg er enig med forrige innlegg. Dette var bare så fint.

    Du trenger slett ikke å ha noe inne i denne flotte settekassen. Det er et kunstverk i seg selv.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...