lørdag 25. juni 2011

Blott til pynt...

I dag har jeg laget en liten blå blomst av rispapir...

3 små kvadrat ble brettet, først på tvers på midten,
og så i spiss "tredobbelt". For å lage blomsterfasong klippet jeg
en buet ytterkant. De tre delene er i ulik størrelse,
stor, mellom og liten...

Med alkoholbasert tusj farget jeg hver del med ulike blå/lilla/turkisfarger.
Dette gjorde jeg mot et underlag av plast, da blander fargene seg godt.
Til midten av blomsten brukte jeg en ferdig liten papirblomst på ståltråd.
Jeg har kjøpt en liten boks HVITE, så kan jeg bare male i den fargen jeg trenger:)
Denne ble malt i lilla/turkis.
Ytterst på kronbladene penslet jeg litt perlemorspulver som ekstra effekt...


Da var det bare å stikke ståltrådstilken på midtblomsten gjennom den
minste blomsterdelen, samle den litt rynkete sammen og feste med sterk tråd.
Dette blir gjort mellom hvert lag, og nederst festet jeg på tre blad som
var farget grønne med sjatteringer i lilla/blått.
For å skjule den knallGULE tråden jeg hadde brukt til surringen,
og i tillegg for å gjøre stilken litt tykkere øverst,
brukte jeg en liten bit maskeringstape (i mangel av blomstertape)
som jeg etterpå farget grønn, fungerte helt greit:) 

Med en lukket saks lagde jeg "bevegelse/krøll" i bladene og på blomsten,
akkurat som når man skal krølle gavebånd,
bare VELDIG forsiktig.

Kan kanskje brukes til pynt på en liten sommergave,
eller bare til pynt:)

4 kommentarer:

  1. Nydelig. Alt du gjør er bare så fint!
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. Så lekkert og SÅ kreativ du er. Takker igjen igjen for hyggelige ord, her henges det opp på syrommet for at hjernen skal jobbe når jeg ikke har lukt.

    SvarSlett
  3. Herlighet så mye fint du lager!!
    Jeg er imponert og full av egen skapelyst - med andre ord inspirerer du!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...