tirsdag 28. juni 2011

Liten dose retro...

Grønn, orange, gul, og ikke minst LILLA
er tradisjonelle retro-farger 
Da jeg kom over denne lille kommoden,
ikke særlig større enn et nattbord,
begynte hodet å spinne på retro-idèer.

Håndtakene er små kuler på en kort hals,
mot ei større opphøyd plate.
Originalt i messing, men ikke så mye lengre...

Etter 4 strøk eggehvit Bengalakk,
begynte kommoden å ta form.
( Her skulle jeg gjerne kunne skrevet, uten å skrøne,
at jeg hadde pusset og grunnet og... 
Men, neida, jeg kjørte rett på med Bengalakken,
så nå blir det spennende å se om det holder!)
Skuffefrontene ble også hvitmalte,
for papiret jeg skulle bruke var av det heller tynne slaget.
Jeg hadde faktisk vært så lur at jeg PRØVEKLISTRET
på et stykke farget kartong,
og kunne bare konstaterer at det var godt gjennomslag:)

Et stykke fint innpakningspapir hjembrakt fra København i vår,
fikk hele baksiden dekket med dobbeltsidig tape.
Stykket var litt høyere og bredere enn alle skuffene samlet.
Etter fattig evne ble det målt og skåret,
og det skar seg også minst èn gang:)
og til slutt klistret på skuffefrontene.
Jeg tenker det vil være lurt med noen lag matt klarlakk
over skuffefrontene, så det tror jeg kommer på i morgen.
Kan du forresten se at mønsteret "stemmer" fra skuff til skuff...

Planen var at knottene skulle bli hvite,
men både jeg og "butikken" var tom,
så da ble de GLITRENDE lilla i stedet.
Og det ble faktisk ikke så dumt:)
- nesten litt smykke-aktig.
Ganske forskjellig fra utgangspunktet!


7 kommentarer:

  1. Den blei FIIIIN!!! Berre sånn at du veit det så tek du kontakt om "bygda mi og det vesle slottet" her skal besøkjast! Kanskje du vil sova i siloen min då???
    Takk for at ser innom og legg igjen spor. Lika da.

    Marian

    SvarSlett
  2. Så fin og tøff den ble, virkelig en fargeklatt. Noe lignende står på lista min, yngste er lovet "nytt" og er det noe vi er det gamle teakmøbler ,-)

    SvarSlett
  3. Så utrolig mye flott du har laget. Denne kommoden ble kjempestilig!
    Har lagt meg til som følger og gleder meg til å se hva mer du kommer til å trylle fram :)

    SvarSlett
  4. Herlig lilla!
    Tusen, tusen takk for en så trøstende kommentar hos meg i dag. Sybilla har vært en smule mer vennligsinna i kveld, men jeg våger ikke skru noe mer...

    SvarSlett
  5. Kjempestili. Og fargen....ja den passer supert hos naboen om du skulle bli lei kommoden ;)

    SvarSlett
  6. Så greit å vite, Vivveli, og så er det heller ikke lange veien...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...