fredag 16. september 2011

Det vasstrukne, høstlige og blide Sørland...

Nå har jeg byttet scene og tastatur :)
og har tilbrakt noen dager på Sørlandet.
Her har det regnet elefanter de første par dagene,
men da sola endelig fant veien, 
da ble det bare helt herlig! 

Jeg synes nesten Arendal kan minne om en gresk fiskelandsby:
-Hus som klorer seg fast i fjellsidene...

...spir og tårn som strekker seg mot en kongeblå himmel...

...og kontraster i materialer og farger.

Og så butikkene da,
unike, koselige og sjarmerende beliggende rundt havnen og smugene.
For ikke å glemme bua med den 100 år gamle disken
som kom fra en kolonialhandel i Eydehavn,
den butikken der en gammel herre solgte knapper på 50-ende året.
Jeg har aldri bedt om utstyret, men jeg har visst likevel fått en
"knapperadar" som slår seg på helt av seg selv,
og som trekker meg i retning av fristelsene.
Og viljestyrke kom ikke i samme leveranse, for å si det sånn...


De aller siste dagene har jeg tilbrakt i det best tenkelige selskap,
på ei sørlandshei med vakker natur rett utenfor hvilken som helst dør i huset.
Dette var morgenens første syn, etter den første frostnatten
hilste solen den nye dagen velkommen mellom tretoppene.
Ren og skjær lykke...

I morgen har jeg en ny utsikt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...