torsdag 6. oktober 2011

Litt i festligste laget...?

Lurer på om jeg holder på å møte meg selv i døra.
Jeg har nemlig startet på et nytt prosjekt,
og jeg kan absolutt ikke garantere
verken at det blir fullført
eller tatt i bruk!

Tanken var å sy en festlig og fargerik regnkåpe 
av denne fine voksduken, men nå er jeg ikke lenger så sikker.
Det er nesten som om det er
(trodde aldri jeg skulle høre meg selv si det)
FOR FARGERIKT!

Det som riktignok er spennende med prosjektet
er materialet. Voksduk oppfører seg ganske annerledes enn
vanlig stoff, og jeg har endt opp med å "modellere" fram et mønster:
Jeg lager mønsteret rett på stoffet, med kroppen som mal.
Det blir en ganske umiddelbar måte å jobbe på,
men siden jeg mangler erfaring med hvordan voksduk
for eksempel blir når man lager rynker og legg,
har det vist seg veldig konstruktivt og nyttig.

Jeg må visst ha en liten tenkepause,
kanskje en natts søvn vil klarne hodet og fargesynet:)
så får morgendagen vise hva som skjer.

Ha det fint så lenge.
Bea

4 kommentarer:

  1. Synes det ser spennede ut jeg :)

    SvarSlett
  2. Lov oss å posere:) Spennende prosjekt!

    SvarSlett
  3. Helt utrolig, jeg begynte på en regnfrakk i går. Men jeg bruker regntøystoff fra S&S. Nydelig lilla farge. Men skal si det er annerledes å sy med. Sydde innsnitt på forstykkene, men det funka dårlig. Stod jo først å funderte på hvor lurt det var og angrer på det. Det ble ikke så veldig fint, men jeg har ikke mer stoff så da får det bare være sånn. Inni skal jeg fore med lilla fleece med pinnsvin. :D Bruker et frakkemønster fra S&S. Bruker også limteip for å få tette sømmer.
    Det blir spennende å følge prosjektet ditt. Stoffet var flott, fargerikt og herlig. Jeg tror du får det!
    Ellen :)

    SvarSlett
  4. Jeg synes stoffet du har valgt er helt fantastisk. Skulle virkelig ønske jeg hadde hatt en slik regnjakke.
    Lykke til videre med prosjektet (Som jeg håper du fullfører :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...