onsdag 9. november 2011

Kartong-kasser...


...kan noen ganger behøve litt hjelp
for å få fram sine beste sider...

Våre hadde en ganske grei plassering,
 øverste- og nest øverste hylle er slett ikke noe dårlig utgangspunkt:)

Etter å ha målt "livvidden" og høyden, la jeg til litt ekstra
for innbrett på toppen og i bunnen, ca 20 cm til sammen.
For vidden la jeg bare til det jeg behøvde til sømmonn, 2cm.
Stoffet ble sydd sammen til et hylster,
tredd over kassen og tapet inni og under med vevtape.

Her er undersiden,
pakket på samme måte som Brunosten:)
og godt tapet for å tåle skubbing fram og tilbake på hylla.

Lokkene fikk ensfargede sorte trekk,
også de tapet fast inni med vevtape.
Her brukte jeg knappenåler til å holde stoffet
stramt på plass før tapen kom på.
Kassene ble utstyrt med "stropp" under
så de skal bli enklere å få tak på
når vi skal ha de ned av hyllen, også disse tapet fast.
Er litt spent på hvor godt akkurat dette vil holde.
Tenkte jeg evt. kan sette fast en splittbinders
gjennom stroppen og kassen som forsterkning,
men ikke før jeg må:)
Jeg har så vidt begynt å merke kassene
med pregede dymo-lapper,
diskrèt men informativt!

Dette tok ikke særlig lang tid,
var ikke særlig kostbart,
 og resultatet er jeg særlig godt fornøyd med.

Ha en fin dag
med din beste side vendt ut:)
Bea

3 kommentarer:

  1. Så fint og smart! Absolutt en ide til vårt "banankasserom" når det skal ryddes.
    Fin utvendt dag til deg å, klme

    SvarSlett
  2. Så flotte de eskene dine ble! Litt av et arbeid å kle alle så fint. :)

    SvarSlett
  3. Tok ikke særlig lang tid? Jeg synes det ser ut som et ukesprosjekt, he he. Ble kjempefint.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...