tirsdag 3. januar 2012

I det lune hjørnet...


Med ei lang og ubrukt romjul i horisonten
dro jeg noen dager før jul til Husfliden og kjøpte deilig
Nepal-garn fra Garnstudio.
Jeg kom til å bruke 12,5 nøste,
men det var det ingen som visste på dette tidspunktet,
så nå har jeg noen i "reserve":)

Jeg strikket på pinner nr 5,
først en liten prøvelapp,
og etter litt skissing og utregning 
kom jeg igang... 

Det ble en bred kant med perlestrikk nederst,
både på bolen og ermene,
og en litt smalere i halsen.
Selve bolen og øverst på ermene
ble glattstrikket i naturhvitt,
og de ble sammenføyet med en raglanfelling
som er litt "brattere" enn den vanlige.
(Jeg felte annenhver gang bare på ermesiden,
og annenhver gang på begge sider i raglanfellingen)
Bolen har felling og økning på strategiske steder:
kurvede kropper liker kurvede klær:)

For å få en mykere avslutning
 heklet jeg en enkel bord rundt alle kantene.

Jeg ser visstnok litt ut som
"Nissens hjelper"
når jeg bruker genseren,
men hei:
det er vel ikke den verste jobben å ha i januar
når alt styret er over:)

Behøver jeg å si at den er deilig og varm...?

Fin dag!
Bea


3 kommentarer:

  1. Den er ikke bare deilig og varm, den er nydelig. Det ble utrolig flott med de perlestrikkede partiene. Og så flink du er som strikker etter eget hode. Jeg har hatt en ide om å hekle en genser etter eget hode. Og nå kjenner jeg at jeg ble inspirert til å sette i gang.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  2. Jeg drister meg ikke til å sette igang med så store arbeider. Min eneste genser (1991) ble kastet uferdig for et par år siden. Jeg holder meg til gryteklutene - da ser jeg enden fort.

    SvarSlett
  3. hei denne var helt topp,nydelige farger.
    du kan det du.
    Bente.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...