tirsdag 22. mai 2012

Sommerstrømper...

Rykter om nysnø og 2 varmegrader i nord
nådde den deilig, varme skyggen under appelsintreet
i begynnelsen av ferien.
Dermed kom strikkepinner og varmt garn
fram fra bagasjen. 

Jeg begynte på toppen, strikket fargeglade stiper nedover leggen,
og da jeg kom til helfellingen
måtte jeg ut og kjøpe et nøste "forsterkningstråd".
Omtrent som dette gjør farmora mi når hun strikke lester:
deler foten i en  over- og en underdel,
 og forsterker hel, såle og tå,
mens overdelen blir strikket som leggen.
Det tar LITT lengre tid når man strikker,
må strikke frem og tilbake
og sy sammen i sidene etterpå.
Jeg håper det tar MYE lengre tid
å slite hull når de er tatt i bruk:)

I overkanten er det en hullrad med fløyelsbånd
som kan knyttes for å hindre STRØMPESIG.

Jeg tok utgangspunkt i et Drops-mønster
for maskeantall og lengde,
men deretter ble det improvisert til det ugjenkjennelige.

KLAR TIL EN
EKTE
NORDNORSK SOMMER!

Fin tirsdag til deg!
Klem Bea



2 kommentarer:

  1. Hei endelig tilbake, det var bra! likte kjempe godt sommer strømpene, herlige farger.
    Bente.

    SvarSlett
  2. Heia Bente.
    Så koselig å høre fra deg igjen!
    Gøy at du likte strømpene. Kanskje du skulle strikke dine egne,
    nå som du er blitt så flink strikke-bestemor:)
    Hils alle dine fra alle oss.
    Klem Beate

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...