torsdag 5. juli 2012

Jomfru-trykk...

Trykkrammer
med selvtegnede motiv
kom i posten her om dagen.

Ei ramme med skrift,
små visdoms- og godord
skrevet med ulike fonter
og satt sammen som en liten plakat.
Dette er trykkramma...

...og slik ble trykket
på ustrøket stoff
(fordi jeg ikke hadde tid å vente på
at strykjernet skulle varmes:))
med blå stofftrykkfarge.
- Et lite "blue print".

Denne rammen er èn av to i en serie,
"sopprammer".
Den kan brukes alene,
eller som kontur sammen med...

...denne!
-Som er ramme nr to i serien.
Med denne kan jeg trykke
fyllfarge
i konturene fra forrige ramme.
Enten samme farge i både hatten og bladene...

Eller jeg kan maskere toppen og bunnen etter tur,
som DETTE,
og trykke èn farge på hatten
og en annen på bladene.

Rammene er laget i forbindelse med

Ha fortsatt fine sommerdager!
Klem Bea

8 kommentarer:

  1. Helt fantastisk. Blue-printen ble et lite kunstverk akkurat som den er, med rynker og det hele. Nydelig blåfarge. Jeg kunne ha god bruk for sånne visdomsord, gjerne som en plakat hengende foran nesetippen:) Men jeg skjønner ikke hvordan de rammene fungerer. Det ser ikke ut som sjablonger. Dette må du fortelle mer om :)
    Jeg ble ferdig med MAXI-kjolen min i kveld. Det ble en del spretting av sømmer og endring av mønster underveis, men nå er jeg veldig fornøyd. Gleder meg til å vise den frem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott med kjolen, Ellen! Gleder meg til å se:)
      Jeg skal nok vise litt mer detaljer etter hvert,
      har bare lyst å jobbe litt mer med trykkingen først.
      Bare måtte vise diss første "råtrykkene"...

      Slett
  2. Så fina tryck! Gillar speciellt trycket med alla visdomsord! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, så hyggelig at du likte dem:)

      Slett
  3. Åh...kjenner jeg vil gå på kurs igjen hos Gitte :O)
    Dette var veldig fint!!
    For en fin sopp du har laget.

    God sommer,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  4. Så fine trykkrammer!! Dette er noe jeg lenge har hatt lyst til å lære mer om, så bare koselig om du viser oss mer. Og alltid gøy å se hva du har på gang!!!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Så gøy å se! Du er ikke sann: ) Det blir gøy å se hva du gjør ut av dette. Trykkene dine ble fine.

    Det var ekstra gøy å titte innom deg nå i dag. Jeg er hjemom i noen timer før jeg drar videre. Ha en supergod sommer.

    Hilsen Gitte

    SvarSlett
  6. Dette ser kjempekjekt ut! Fint var det også;) Man kan jo lage så mye personlig.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...