lørdag 22. juni 2013

Trykk-kurs i Danmark...



Det begynner allerede å bli et par små uker siden nå,
at jeg var på stofftrykk-kurs i Danmark 

Det var en utrolig opplevelse
kurset i seg selv, 
men kanskje aller mest det å få oppleve
en så til de grader dyktig pedagog.

 Raust og rundhåndet fikk jeg med meg
så mye mer i bagasjen hjem enn jeg hadde forventet.
-Både av kunnskap og ressurser,
ja også lassevis med inspirasjon til å fortsette
med trykkingen,
og kanskje etter hvert 
finne min egen "dialekt"...

 Jeg er nok en person som til vanlig
utfolder meg mest fritt når jeg jobber alene i eget  verksted,
så kurssettingen kan noen ganger være litt utfordrende.
Men samtidig er det bare helt fantastsk å kunne MYLDRE en hel helg
sammen med fire andre minst like kreative og mange ganger flinkere 
stofftrykk-elskende, humørsprudlende og skjønne damer!

Bildene her i innlegget viser en teknikk kalt 
"Deconstructed screen printing."
Om du er spesielt interessert, kan du finne en video
om teknikken på Bitten sine nettsider.

Og skulle du få lyst å reise på kurs selv,
kan jeg ikke få anbefalt det varmt nok:
det var en opplevelse for livet!

Klem Bea


3 kommentarer:

  1. For noen vakre kunstverk. Jeg ser at du har storkost deg. Her er det mye inspirasjon og hente. Fikk du følelsen av å trylle? he-he

    Flott med trykk på etterpå også. Det ene drar det andre med seg. Jo mer vi lærer jo mer kan vi bruke av det vi har fra før.

    Dette var gøy å se. Nydelige arbeider fra deg. Ikke overraskende må jeg si: )

    SvarSlett
  2. Så utrolig spennede!
    God sommer,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  3. Så spennende! Flotte kunstverk!
    Har veldig lyst til å ta ein tur dit ein gong neste år:-) Det kribler i fingrene til å sette i gang:-)
    Ønsker deg ein strålandes flott sommer! :-)
    Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...