mandag 18. august 2014

Stripete jakke... Del 2

Muligens har du sett ermene tidligere i dette innlegget.
Nå er jakken ferdig, stripete i 4 forskjellige farger, 
BRIGHT AND BOLD
som det heter på godt norsk:) 

Bolen har brede striper i rosa og orange, 
og disse er akkurat tre ganger så brede som stripene på ermene.
Dermed blir det fin og ren mønsterovergang der ermene er sydd til bolen,
for de av oss som henger seg opp i slikt...:)

  
Rundt halsen og nederst på ermer og bol er det en smal sort taggekant, 
og da syntes jeg en sort glidelås kunne passe godt i front. 
Jeg har regnet ut mønsteret selv, 
og har strikket men også tatt opp igjen noen ganger,
helt til jeg ble fornøyd med fasongen. 
Her er det både økninger, fellinger og forkortede rader 
der det behøvdes. 

-Og så har jeg ring
i ekte plast
som matcher jakken helt perfekt! 
Enkel hverdagsglede for meg,
håper du også har èn,
en hverdagsglede som passer akkurat deg:)
Klem Bea


5 kommentarer:

  1. Fin og fargerik jakke. Kjempeflott :-)

    SvarSlett
  2. Tror nesten du er like glad i farger som jeg er:) og det er i så fall bare kjempehyggelig!

    SvarSlett
  3. Det var en glad-jakke :)
    Kjempe fin!

    Ha en fin uke du også,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  4. Hei kjære Beate :)
    Jakka ble kjempefin. Likte veldig godt fargekombinasjonen. Nå ble jeg inspirert til å bli ferdig med min egen jakke. den har fått ligge i fred i håndarbeidskurva i hele sommer. Her har det gått i utvendig maling. Men vi har fått gjort utrolig mye :)
    Veldig fin kjole under her også. Likte veldig godt halsåpningen. Du er så kreativ og flink!
    Nå skal jeg sy igjen også. To timer på syrommet før guttene kommer hjem.
    Klem til deg fra meg.
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. Det var en riktig flott jakke, så fin du var i den! Ha en riktig god helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...